27 ian. 2010

Copiatul la indigo

Multi clienti si prieteni imi reproseaza ca pun putine poze cu produsele mele pe blog. Greu este sa le explic cum se intampla ca produsele mele sa fie copiate, lucru destul de suparator .... Nu sunt genul care sa pretinda ca a inventat roata. Multe sunt produsele care se pot asemana doar prin simplul fapt ca folosesc acceasi tehnica. Mai ales la produsele realizate din sarma .... chiar si neintentionat se realizeaza produse similare. Evident ca se obtin produse asemanatoare la produsele realizate din forme geometrice simple si putine, gen margele cu spirala, sarma serpuita, sarma impletita, etc. Ar fi absurd sa vorbim de copiere la asemenea produse. Nu la fel se pune problema in cazul produselor care sunt realizate in forme complexe, concepute elaborat, in combinatii de forme si culori ce le confera unicitate.

Nu placuta mi-a fost surpriza sa gasesc pe breslo, copia unui produs ce l-am realizat anul trecut. A fost unul din cele mai apreciate produse ale mele, si bineinteles a fost postat pe blogul meu. http://made-in-brasov.blogspot.com/2008/11/coliere-frunza-turcoaz_6732.html



Am petrecut mult timp la conceptia acestui produs. L-am creat din vise, idei si experimente. 

Acum ma uit la copia urata a acestuia... si ma intreb .. oare cine are de pierdut ? 

Acesta este prinscreenul cu postarea utilizatorului Scharmen, de pe breslo. A fost postat si pe blogul "creatoarei " ... pentru ca ... bineinteles .. este ceva cu care merita sa se laude, nu-i asa ? :)

In descrierea magazinului ei breslo scharmen spune, "... cand vine vorba de creatie... mainile mele se alinta cu materiale textile fine si rezistente... dar nu numai..." Probabil ca acest "nu numai" se refera la COPIAT. Felicitari !!!!!

Am stat mult sa ma gandesc daca sa mai postez sau nu poze cu produsele realizate. Pe de o parte, exista acest pericol, al furtului ... pe de alta parte... a face o afacere fara a-ti afisa produsele este ca si cum ai face cu ochiul pe intuneric. Ce este de facut ? Nu stiu :) Deocamdata lucrez la magazinul propriu ... o sursa excelenta de furat modele :) Deocamdata aleg sa pun mai presus nevoia clientilor mei de a rasfoi paginile de internet :) Hotii ... sa mearga in plata Domnului... sa faca ce stiu ei mai bine :)

12 comentarii:

  1. draga andreea :)

    dupa cum mai mai primit si eu raspunsuri cand am atras atentia masinilor zerox asupra acestei chestiuni....pot sa iti spun un singur lucru : nu este COPIAT dupa modelul tau.
    pentru ca are frunza galbena si nu maro,pentru ca are batul gri si nu maro,pentru ca are frunza verde si nu albastra,pentru ca are snur verde si nu maro.

    intelegi? :)))
    eu te pup :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca Leti glumeste !
    E copie dupa conceptul tau !
    Diana, ti-am citit supararea pe forumul Breslo.Te inteleg ce simti, ca si eu am patit-o...cand vezi in alta parte ceva care imita o creatie de-a ta, ivita din ganduri , vise, nimereala.
    Ai gresit putin ca nu-ti scrii semnatura pe poze, in asa fel ca sa nu poata fi stearsa, sa ai o dovada ca la o anumita data tu ai plasat pentru prima data pe internet acel obiect, concept.
    Exista Legea dreptului de autor...studiaz-o.
    Pe aceasta chiar o poti da in judecata.
    Sunt cu gramada unele fara niciun fel de talent, creativitate, ci doar cu un dram de abilitate manuala, care se multumesc sa copie la greu "modele" de pe diverse siteuri, de exemplu etsy.
    Cate copii am vazut plasate pe breslo....mama,mama ! culmea ca se mai si lauda ca sunt foarte creative....
    E frumos pandantivul tau, ingenios, culori armonizate. Copia lui Scharmen e URATA !

    RăspundețiȘtergere
  3. Inca are in magazin aceasta replica urata..
    Ai putea scrie pe breslo la forum si chiar sa-i dai la magazin feedback negativ spunand motivul, sa vada toti viitorii cumparatori ai ei ca nu e atat de creativa cat se declara.
    Sau sa raportezi acel produs, atata timp cat tu ai incarcat poza colierului tau inainte de poza ei.

    RăspundețiȘtergere
  4. e urat si jenant ce se intampla! dar viata are si momente d-astea, urate si jenante, si daca nu le luam ca atare- ne intepenim!
    si eu vad zilnic chestii de astea, cea mai urata copiere mi s-a parut una de pe breslo in care cineva vindea ca accesoriu o panza infasurata pt realizat bratari... am sa-ti spun si tie ceea ce am postat la un moment dat pe breslo: lasa tristetile la o parte, multumeste-le personal celor care iti admira atat de tare munca incat simt nevoia sa o copieze!!!! facandu-ti astfel un mare favor: scotand in evidenta frumusetea indubitabila a originalului!!!!
    cineva mi-a atras atentia deunazi ca marea firma de bijuterii ambra si-a plasat in noua colectie tot mai multe modele cu matase naturala:D:DD:))))) .... ceea ce ma duce c u gandul la faptul ca sant ceva in peisajul margelistic romanesc daca o firma de asa talie si-a plecat distinsul cap si s-a inspirat din ceea ce am mesterit eu.
    cu ceea ce nu sant insa sub nici o forma de acord este urmatoarea treaba: nu-ti plasezi copiile in aceeasi gradina cu originalul!!!! asta e jenant si nedemn... plus ca risti enorm ca produsul tau sa se 'usuce' la umbra originalului....
    insa cei care copiaza n-au atata viziune incat sa gandeasca tot ce-am scris eu mai sus, altfel si-ar folosi eforturile in scopuri creatoare.

    RăspundețiȘtergere
  5. ... si nu in ultimul rand- felicitari pt creatiile tale! intr-un ocean de kitchuri produse ca ale tale ne aduc o gura de aer proaspat fara de care noi, minoritatea ce are alte coordonate pt 'normalul' zilelor noastre- am muri!

    RăspundețiȘtergere
  6. Havin, Arabela, Dora, Leti, cuvintele voastre ma imbarbateaza si va multumesc din suflet pentru sustinere ! Sa ne ajute Dumnezeu cu manute creative !

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc fetelor pentru parerile voastre. Eu sunt Scharmen.
    dar cum spuneam si pe breslo... acest produs l-am gasit pe etsy... mi-a placut f mult si l-am incercat si eu ;) si bineanteles am spus celor ce l-au cumparat ca nu este conceptia mea proprie si le-am zis si sursa de pe etsy.
    Imi pare rau daca te-ai simtit jicnita. Daca gasesc ceva pe breslo care imi place de obicei trimit un mesaj creatoarei sa o intreb daca e in regula sa modelez si eu un accesoriu ca al ei dar cu modificari serioase, precizand in acelasi timp clientului ca nu a fost conceptia mea. Cred ca nu mi-ar face mie cinste sa produc o copie vazuta pe ACELASI SITE pe care am si eu magazin.
    Diana, felicitari pentru produsele tale foarte frumoase si exceptionale.
    De regula unde gresesc imi cer scuze... dar aici nu este cazul... nu l-am vazut in magazinul tau altfel ti-as fi trimis un email... din pacate a fost poate copiat de altcineva si postat pe alt site.
    Si fetelor, cand criticati... faceti-o cu muuuuulta intelepciune... chiar daca stiti ca aveti dreptate...
    O critica spusa cu foarte multa diplomatie si tact nu poate face rau... poate doar sa fie luata in seama si aplicata.

    aaa... sa va arat si caietul meu de schite pe care mi le fac singura?
    v-am pupat.
    Spor la margelit la toate.
    Scharmen

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu am incercat sa scriu un raspuns pentru comentariul de mai sus... dar .. nu pot de raaaaaaaas :))))) Orice cuvant este de prisos. Carmen a zis totul :))))))))))))) Oricine mai lipsit de "intelepciune" stie sa citeasca TOT ce e scris mai sus :)))))

    RăspundețiȘtergere
  9. Mai fetelor, ziceti-mi ca visez!!! pai nu e ea scharmen a noastra cea de posteaza la subiectul cu copy si bun simt- ala de pe forum????? unde scrie ea acolo ceva de penalitate...(n-am inteles a cui, pana la urma.... al dracu lup!)
    e jenant, zau asa.... je-nant!

    RăspundețiȘtergere
  10. eu nu am inteles cine e diana :))

    RăspundețiȘtergere