23 oct. 2009

Unelte pentru realizarea bijuteriilor handmade





1. Clestii cu varful rotund sunt folositi la realizarea buclelor, si in lucru cu sarma.
2. Clestii pentru taiat sunt destinati ... evident taierii acelor sau a sarmei. Cel din stanga, este un cleste comun pentru taiat sarma. Se poate folosi cu succes in realizarea bijuteriilor handmade, insa taietura acestuia nu este foarte fina. Cel rosu, din dreapta, are o taietura perfect perpendiculara pe sarma, cu o sectiune curata, fara colturi inestetice. El este folosit in special in lucrul cu sarma de modelaj, de consistenta moale, tocmai pentru a lasa o taietura estetica sarmei. Are un dispozitiv care impiedica bucatile de sarma taiate sa sara in toata incaperea, precum fac cele taiate cu primul cleste, comun. De asemenea, designul pe care il are ii permite sa taie foarte precis, in locuri greu accesibile.
3. clestele pentru presat se foloseste la desfacerea buclelor, a zalelor, la prinderea si manipularea accesoriilor metalice pentru bijuterii, etc. Eu folosesc 2 din acestia in unele cazuri, cate unul in fiecare mana.
Posted by Picasa

4 comentarii:

  1. Buna,

    Am o mare dilema...cum deosebesti clestii buni de cei mai putini buni? Unde gasesti clesti calitativi? Ca in magazinele de profil gen Bricostore sau altele, am gasit numai instrumente grosolane si nimic mic si fin pentru bijuterii. Ma poti indruma undeva? Multumesc foarte mult..

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Deea,
    De unde as putea achizitiona in scurt timp un set complet de lucru de clesti pentru confectionarea bijuteriilor? Ma poti ajuta in directia asta? Mii de multumiri, Oana din Sibiu (Glassbyoana)

    RăspundețiȘtergere
  3. aceasi intrebare am si eu... daca poti raspunde ar fi minunat... mii de multumiri si o zi frumoasa

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna, Flori, si Ioana. Nu am raspuns la intrebare, pentru ca, nu prea stiu cum sa va indrum. Eu i-am gasit ocazional... m-am uitat la ei .... i-am cantarit "din ochi" ... si .. cam asta a fost. Am o singura recomandare. Cu cat mai neteda si mai bine finisata e partea metalica, cu atat sunt mai buni. Apoi, poti sa ii cantaresti dupa criteriul ergonomic. Vezi daca iti sunt potriviti pentru mana ta, ca marime, forma, daca se inchid usor, comod, etc.

    RăspundețiȘtergere